





UE pentru Moldova Rurală
Delegația Uniunii Europene
#CampaniedeComunicare, #ConceptCreativdePR, #EvenimenteRegionale, #VideoSpot
Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova a inițiat o campanie de comunicare “UE pentru Moldova Rurală”, menită să evidențieze rezultatele și evoluțiile înregistrate în zonele rurale și oportunitățile oferite de UE pentru dezvoltarea localităților rurale din Republica Moldova.
Obiectiv:
Campania de comunicare trebuia să răspundă nevoilor de informare ale cetățenilor țării, în special în zonele rurale. Inițiativa a presupus organizarea unei serii de evenimente pentru a transmite informații practice publicului larg și tuturor grupurilor interesate.
Provocare:
Comunicarea trebuie să fie accesibilă pentru părțile interesate și pentru toți oamenii din zonele rurale, care, în cea mai mare parte, se află într-un mediu în care informațiile sunt limitate. Sarcina a devenit mai dificilă din cauza restricțiilor impuse asupra comunicării offline în timpul pandemiei COVID-19.
Soluție:
Campania a fost organizată în perioada 2020-2021 și a acoperit toate domeniile cheie ale asistenței UE pentru dezvoltare rurală a Moldovei. Prin urmare, soluția creativă pentru identitatea grafică a campaniei a fost dezvoltată pe baza forței motrice a “roții timpului” sau a morii, o imagine pozitivă pentru săteni. Lamele morii reprezintă grafic 4 direcții – energie eficientă și infrastructură, agricultură modernă, infrastructură socială accesibilă, antreprenoriat rural de succes.
Planul campaniei de comunicare a acoperit toate aceste domenii și a inclus o combinație de activități offline și online, publicitate în aer liber, o acoperire mediatică extinsă și în social media prin intermediul poveștilor de succes și al videoclipurilor promoționale, precum și invitații și buletine informaționale specifice către baze de date specializate.
Campania de comunicare s-a bazat pe beneficiarii activi, cei mai interesați de dezvoltarea ajutorului UE pentru zonele rurale. Angajații autorităților locale din zonele rurale, instituțiile sociale, școlile și bibliotecile și, în special, membrii Grupurilor de Acțiune Locală au jucat un rol activ în campania de comunicare. Datorită lor, informațiile difuzate s-au multiplicat în mod repetat, bazându-se pe oameni de încredere – cunoscuții lor care au devenit deja beneficiari activi ai asistenței UE pentru Moldova rurală.
https://youtube.com/playlist?list=PL8m8SYWBaCqZf9GnTvS1BbuHgbKBqd-Tn
Rezultat:
Pe parcursul a 2 ani, PARC Communications a organizat activități de campanie care au vizat diferite grupuri țintă din zonele rurale ale Moldovei: 10 tururi live ale IMM-urilor de succes; 10 evenimente tematice numite LIVE din Casa Mare; 6 evenimente care au promovat agribusiness-ul; 16 vizite de informare în cele mai mari sate din țară. Au fost realizate peste 50 de povești de succes – în format video, text și tipărit – ceea ce reprezintă o bună bază pentru comunicarea ulterioară.
Rezultatele focus-grupurilor realizate la începutul și la sfârșitul campaniei au arătat că oamenii din zonele rurale consideră că ajutorul UE contribuie la dezvoltarea regiunilor și îmbunătățește condițiile de viață ale populației locale și au observat asocieri cu sintagma “sprijin rural UE” – bunăstare, proiecte, ajutor, schimbare, dezvoltare, dezvoltare, sprijin, încredere, cooperare, speranță, condiții decente, investiții. Cunoașterea proiectelor specifice de ajutor din partea UE a crescut – respondenții grupurilor de discuție au menționat proiecte susținute de Uniunea Europeană în sectoare cheie.
Campania a fost implementată de echipa PARC Communications în consorțiu cu Media Consulta (Germania).
