Europa pentru Moldova
Delegația UE în Republica Moldova
#Europa pentru Moldova #Campanie awareness #Concept creativ de PR #Spot video
Agenția de Relații Publice ,,Parc Communications” participă din 2010 la proiectele anuale lansate de Delegatia Uniunii Europene ,,Comunicarea și vizibilitatea asistenței UE”, iar în anul 2015-2016 agenția a implementat campania de comunicare ,,Europa pentru Moldova”.
Obiectiv:
Elaborarea și organizarea unei campanii de comunicare, care să arate sprijinul masiv al UE acordat Republicii Moldova, în toate domeniile.
Provocare:
În acel moment, comunicarea despre asistența Uniunii Europene pentru Republica Moldova a fost realizată din numele funcționarilor publici, care au operat cu cifre și direcții comune de dezvoltare. Publicul a avut nevoie de o prezentare accesibilă și confidențială a rezultatelor.
Soluție:
Să creăm și să dezvoltăm o istorie despre ajutorul european, reflectând rezultatele concrete și istoriile de succes. Denumirea “Europa pentru Moldova” a fost dezoltată în trei sloganuri de campanie: “Pentru o viață mai bună! Pentru o economie mai bună! Pentru un stat mai bun!”:
-
Dezvoltarea conceptului vizual a fost reflectat din dorința de a îmbunătăți condițiile de trai, economia și managementul în Republica Moldova și a le apropia de standardele UE;
-
Ideea campaniei a fost exprimată în mod viu într-un videoclip animat postat la televiziunea națională și regională. Videoclipul campanie a fost considerat cel mai bun în anul 2015 dintre țările Parteneriatului Estic;
-
Crearea unui portal de informare, care a fost completat cu un conținut special elaborat și pregătit în pateneriat cu mass-media – programe săptămânle de televiziune, articole și fotografii cu povești de success, infografice;
-
În cadrul campaniei au fost organizate evenimente de presă, forumuri economice și discuții publice;
-
Majoritatea comunicărilor privind ajutorul european pentru perioada 2015-2016, inclusiv “orășelele europene”, au fost promovate prin mesajele generale ale campaniei “Europa pentru Moldova”.
Rezultat:
În urma comunicării integrate realizată prin evenimentele online și offline, precum și implicarea mass-mediei naționale și regionale, campania a reușit să obțină diferite categorii de public, atât cetățenii din Republica Moldova, cât și cetățenii plecați peste hotare.








