Școlile profesionale spre deosebire de alte instituții de învățământ participă la informarea, ghidarea și orientarea profesională a tinerilor specialiști, atît de necesari în economie. Însă, în prezent tot mai puțini elevi aleg școlile profesionale pentru a-și continua studiile după absolvirea gimnaziului.
Obiectiv:
Organizarea unei campanii de comunicare online pentru două școli profesionale, cu scopul de a atrage abiturienții și a promova meseriile viitorului în rândul adolescenților și a părinților.
Provocare:
Sporirea interesului tinerilor abiturienți de a alege o profesie pentru ași continua studiile și familiarizarea cu oferta educațională a Școlii Profesionale din Nisporeni și Școlii Profesionale Comunca Bubuieci.
Soluție:
A fost elaborat conceptul unei mini-campanii de comunicare online în formatul Ziua Ușilor Deschise online. Pentru a menține comunicarea pe paginile oficiale de facebook aleșcolilor au fost elaborate următoarele materiale:
- a fost creată identitatea vizuală pentru cele două evenimente;
- în parteneriat cu portalul Madein.md au fost create 2 video-uri în format de tur al școlilor, în cadrul cărora au fost prezentate facilitățile acestora;
- au fost create 13 video în format de testimoniale, cu prezentarea fiecărei profesii de către profesori;
- au fost create videouri în format selfie cu absolvenții instituțiilor care își împărtășesc experiența de învățare a profesiei/angajare.
Rezultat:
A fost organizat câte un evenimet live în cadrul fiecărei școli profesionale, cu participarea directorului instituției, care a vorbit despre oferta educațională și a răspuns la întrebările adresate de public.