Ambasada SUA în Republica Moldova a decis să organizeze o serie de evenimente în masă, în șase orașe ale Republicii Moldova pentru a vorbi despre proiectele de asistență a SUA și a invita moldovenii să se familiarizeze cu cultura americană, muzica, cinematografia, sportul și mâncarea tradițională.
Obiectiv:
Organizarea unei serii de evenimente în masă, cu o atmosferă prietenoasă, care ar fi de interes pentru diferite segmente de public în Chișinău și în alte orașe din Moldova – Tiraspol, Soroca, Comrat, Taraclia și Bălți.
Provocare:
Zilele Americii la o asemenea scară au avut loc pentru prima dată în Moldova, evenimentele fiind organizate în două serii de trei zile consecutive în toată Moldova. De asemenea, evenimentul se dezvolta constant, adăugându-se mereu noi participanți și activități.
Soluție:
Conceptul creativ s-a bazat pe transpunerea unor simboluri semantice și grafice tradiționale sărbătorilor americane.
În același timp, a fost elaborat un logo pentru campania de comunicare care promovează asistența SUA oferită Republicii Moldova – o strângere de mână în stilul a două steaguri, combinată într-o imagine grafică a inimii. Acest logo cu sloganul „Împreună pentru succes” a devenit un nou simbol al cooperării moldo-americane.
Soluțiile logistice mobile au permis crearea unei configurații diferite a locațiilor în care au fost prezentate proiectele finanțate de SUA, activitățile culturale și de divertisment.
- Prezentare interactivă expozițională a proiectelor finanțate de SUA
- Zona cu voluntari – antrenori de sporturi americane
- Concert cu trupe muzicale americane
- Proiectarea filmelor americane
- Bucate tradiționale americane gratuite
Rezultat:
Peste 15.000 de oameni au participat la Zilele Americii în 6 orașe. Au fost prezentate aproximativ 30 de proiecte de dezvoltare implementate cu sprijinul SUA. Vizitatorii Zilelor Americii au primit mii de materiale informative și peste 6.000 de suveniruri cu noul simbol al cooperării moldo-americane. Peste 600 de copii au reușit să încerce sporturile american. 1600 de burgeri, 1600 de hot dog-uri, 3200 porții de cartofi prăjiți, 2100 porții de popcorn, 800 de sandwich-uri cu unt de arahide au fost pregătite pentru vizitatori. Toate astea împreună cu 3.000 de doze de Coca-Cola.