Pentru a reduce impactul crizei COVID-19 asupra întreprinderilor mici și mijlocii, specialiștii în comunicare din cadrul PARC au oferit suport în consolidarea capacităților de comunicare ale Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) în cadrul unui contract cu GIZ Moldova.
Obiectiv:
Informarea IMM-urilor despre importanța digitalizării afacerilor, în special în timpul crizei COVID-19, pentru a spori nivelul de conștientizăre privind beneficiile și etapele acestei activități.
Provocare:
Pe fondul restricțiilor impuse de COVID-19, atât IMM-urile, cât și consumatorii au fost motivați să-și digitalizeze promovarea și achiziționarea de produse, dar stereotipurile nu au permis ca această tranziție să fie eficientă.
Soluție:
Agenția a dezvoltat un plan strategic de comunicare și un concept creativ, propunând două direcții de mesaje orientate atât spre IMM-uri, cât și spre consumatori. “Gândește digital – Dezvoltă-ți o afacere inteligentă!” și „Gândește digital – Cumpără online local!” – mesaje care stimulează reorientarea către mediul digital. Au fost create logo-ul și vizualul instrumentului, și a fost oferit suport în vederea consolidării capacităților de comunicare ai reprezentanților ODIMM:
- Dezvoltarea și producerea unei serii de materiale vizuale pentru promovarea digitalizării IMM-urilor pe rețelele sociale și în mass-media;
- A fost creată o serie de istorii de succes despre întreprinderile locale care au reușit să se adapteze la noile condiții de piață, precum și pentru cele care au reușit să-și mențină și să-și îmbunătățească activitatea prin intermediul comerțului electronic;
- O serie de ateliere online a fost organizată pentru echipa ODIMM, având ca scop formarea continuă și consolidarea eforturilor IMM-urilor în domeniul digitalizării;
- Dezvoltarea unei campanii de comunicare pentru promovarea consumului de produse locale folosind platforme și instrumente de comerț electronic.