PARC Communications a sprijinit Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova în elaborarea și implementarea unei campanii de informare a publicului cu privire la platforma online client.chamber.md. Proiectul a fost implementat cu sprijinul financiar al Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul proiectului “Oportunități optime prin tehnologie și inovare în Moldova”, implementat de Helvetas Swiss Intercooperation.
Obiectiv:
Creșterea vizibilității și asigurarea faptului că întreprinderile și alte părți interesate sunt conștiente de beneficiile și avantajele utilizării serviciilor online ale CCI.
Provocare:
În ciuda tendinței tot mai accentuate de digitalizare, întreprinderile, și în special managerii responsabili, preferă să păstreze modelul de lucru familiar, care este în vigoare de zeci de ani.
Soluție:
Agenția a dezvoltat și a desfășurat o campanie cuprinzătoare de informare a publicului țintă cu privire la digitalizarea serviciilor oferite de CCI. Pentru a elabora conținutul, a fost realizat un sondaj în rândul antreprenorilor pentru a identifica cele mai importante beneficii ale serviciilor online. Aceste avantaje au devenit baza infograficelor pentru promovarea în mass-media, rețelele sociale și televiziunile regionale în format video.
Un alt domeniu a fost promovarea “poveștilor de succes” ale întreprinderilor care au trecut deja la platforma online a CCI. Au fost elaborate carduri grafice pentru rețelele de socializare, iar citate din partea conducerii acestor întreprinderi au fost incluse în articole și reportaje video în mass-media.
În cea de-a doua etapă a campaniei, aproximativ 100 de agenți economici au primit semnături electronice gratuite, ceea ce a servit drept motivație suplimentară pentru a trece la platforma online a CCI. La această etapă, au fost rezumate rezultatele intermediare și au fost expuse public obiectivele ulterioare pentru transformarea digitală a serviciilor Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
Rezultat:
– Numărul beneficiarilor serviciilor online ale CCI a crescut.
– Transformarea digitală a serviciului și a activităților CCI a beneficiat de o atenție și o participare suplimentare din partea comunității de afaceri, a societății și a mass-media.
– CCI a primit conținut și instrumente pentru a promova în continuare serviciile în cadrul comunicării directe și al seminariilor online.