În perioada 2014-2018, Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova a implementat cu suportul financiar al Uniunii Europene programul “Finanțele publice și responsabilitatea bugetar-fiscală”. În cadrul proiectului, Agenția de PR PARC Communications a organizat un eveniment și o campanie în primăvara anului 2018.
Obiectiv:
Elaborarea unei campanii de comunicare “Finanțele Publice pe înțelesul tău” și organizarea unui eveniment care promovează rolul Ministerului Finanțelor în gestionarea fondurilor bugetare și susținerea Uniunii Europene în realizarea reformelor politicii finanțelor publice în Republica Moldova.
Provocare:
În Republica Moldova, subiectul gestionării bugetului nu este de interes public iar terminologia este greu de înțeles și de vizualizat.
Soluție:
Agenția a dezvoltat conceptul creativ al campaniei de comunicare bazată pe implicarea studenților din cadrul Academiei de Studii Economice a Moldovei. Pentru o comunicare interactivă, a fost propus un joc cu mingi de volei, drept simbol al eforturilor comune depuse.
- Agenția a elaborat un set de materiale grafice pentru campania de comunicare, a produs o broșură tematică;
- Agenția a realizat un videoclip cu participarea tinerilor și Ministrului Finanțelor, promovând conceptul dezvoltat;
- Agenția a organizat un eveniment care a reunit profesioniștii în domeniul finanțelor publice și studenții facultăților de economie;
- Cei mai activi studenți au fost premiați cu mingi de volei personalizate, având autografele Ministrului Finanțelor și a Ambasadorului Uniunii Europene în Republica Moldova, drept simbol al eforturilor comune depuse pentru asigurarea managementului eficient al finanțelor publice;
Rezultat:
Evenimentul a fost pe larg mediatizat – peste 20 de apariții în presă. Proiectul Ministerului Finanțelor a primit instrumente și materiale necesare pentru o comunicare ulterioară pe aceast subiect.