În primăvara anului 2022, agenția de PR PARC Communications a organizat campania de informare “Electronica – viitorul tău, pentru Asociația Companiilor din Industria Electronică din Moldova (ACEM).
Campanie organizată cu sprijinul Proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice”, implementat de către GIZ Moldova cu suportul financiar al Ministerului Federal pentru Cooperare Economică și Dezvoltare al Germaniei (BMZ) și al Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC).
Obiectiv:
ACEM și-a propus să informeze tinerii despre oportunitățile și beneficiile industriei electronice și să îi motiveze să studieze în sectorul electronic, care astăzi creează viitorul în toate domeniile vieții. De asemenea, campania de comunicare a avut ca scop promovarea industriei către toate părțile interesate.
Provocare:
Industria electronică a Republicii Moldova întrunește în prezent peste 170 de companii cu aproximativ 16 000 de angajați. Fiind un sector de perspectivă privind contribuția la PIB, crearea locurilor de muncă și atragerea investițiilor străine directe. Specialiștii moldoveni au o pregătire înaltă, demnă de a concura cu alți lideri din domeniu, iar electronica produsă este exportată în zeci de țări ale lumii de pe toate continentele.
Soluție:
Campania de comunicare a fost desfășurată pentru a motiva tinerii să aleagă o carieră în domeniul electronicii.
- Agenția a creat denumirea campaniei și sloganul “Electronica – Viitorul tău!”, precum și mesajele cheie pentru toate categoriile de public țintă;
- A fost creat și produs un videoclip de promovare a unei cariere în industria electronică, care a fost difuzat pe canale TV, portaluri online și în social media;
- Pentru promovarea în rețelele de socializare, au fost produse carduri cu infografice pentru fiecare dintre cele 18 companii membre ale Asociației, precum și carduri informative și infografice despre industria electronică din Moldova;
- O serie de videoclipuri au fost dezvoltate și produse cu un lider de opinie care a creat proiecte de succes în industria electronică;
- În cadrul campaniei au fost create articole, istorii de succes și reportaje video despre industria electronică și instituțiile de învățământ din Republica Moldova care oferă instruire în acest domeniu.
Rezultat:
Valoarea și perspectiva industriei electronice a devenit mai vizibilă pentru părțile interesate. Numărul solicitărilor de informații adresate ACEM de către jurnaliști a crescut. A crescut, de asemenea și numărul celor care urmăresc paginile de socializare ale asociației. Numărul de vizualizări video pe Facebook a depășit cifra de 200 436 de vizualizari.