În iunie – iulie 2016, Agenția PARC Communications a organizat transmisiuni în direct a 4 meciuri în cadrul campionatului EURO 2016, parte a campaniei de informare a Delegației Uniunii Europene în Moldova, “Cartonașul roșu pentru corupție”.
Obiectiv:
Atragerea atenției publicului larg asupra aspectelor ce țin de corupție, stat de drept și un sistem judiciar independent, în contextul fotbalului și a Campionatului Euro 2016.
Provocare:
Locuitorii regiunilor din Republica Moldova reacționează reticent la comunicarea din cadrul campaniei.
Soluție:
Meciurile de fotbal au fost comentate în limba română sau rusă de către moderator – comentatorul sportiv. Înainte și după meci, precum și în timpul pauzei, moderatorul a organizat concursuri tematice interactive. Ambasadorul UE în Moldova, care a participat la un flashmob foto cu cartonașele roșii, a fost prezent și la transmisiunea meciurilor.
- Optimile de finală au fost difuzate în Rezina, sferturile de finală – în Taraclia și Ungheni, iar marea finală a campionatului – la Comrat;
- În cadrul evenimentului a fost amenajat un punct de informare, unde au fost distribuite materiale informative despre asistența UE în Republica Moldova, precum și activitatea ONG-urilor locale;
- Agenția a organizat o sesiune foto pe fundalul unui photowall împreună cu mascota Campionatului European;
- În cadrul campaniei, au fost publicate pe rețelele sociale imagini cu Ambasadorii statelor UE ținând în mâini un cartonaș roșu pe care scrie “Roșu pentru corupție”;
- Campania a inclus, de asemenea, un video în care au fost difuzate mesajele: “Arbitru cinstit – joc cinstit; Judecător cinstit – o societate liberă”;
Rezultat:
Mai mult de 1000 de persoane au participat la evenimentele organizate în cele 4 orașe. Evenimentul a fost acoperit pe larg în mass-media locală și pe rețelele sociale. Spotul video a fost difuzat la 7 posturi TV.
.